Anmeldelse: TRX Suspension Trainer

0 Flares 0 Flares ×

2014-07-27 23.14.09Har du oplevet, at du ikke havde tid til at træne så meget, som du egentlig havde lyst til? Havde du ikke tid til at smutte forbi fitnesscenteret eller var der ikke engang et fitnesscenter i miles omkreds?

Så er en TRX Suspension Trainer med garanti noget for dig. Det er blot ét enkelt træningsredskab, som gør det muligt at træne hele kroppen lige præcis, når du har tid. Og så er det yderligere lige meget, hvor du befinder dig! Det lyder måske næsten for godt til at være sandt? Men jeg har nu haft fornøjelsen af at træne med TRX’en de seneste par måneder, og den holder 100 %!

 

2014-08-01 20.22.35What to do?

TRX’en hænges op i fx en krog, et træ, i døren (udstyr medfølger) eller hvor der nu lige er plads. Det er super enkelt, og TRX’en kræver ikke en speciel højde, da denne nemt tilpasses efterfølgende.

Når TRX’en er på plads, er det muligt at træne hele kroppen, hvor ens egen krop fungerer som belastning. Belastningen og sværhedsgraden kan justeres ved at flytte sig tættere på eller længere væk fra ophængningsstedet. Det er super nemt at finde inspiration til øvelser på internettet eller via forskellige trænings-apps, fx “Virtual Trainer”.

 

TRX træning

foto 1-7TRX træning adskiller sig fra de traditionelle (og utallige!) maskiner, der findes i fitnesscentrene, hvor der blot trænes isolerede muskelgrupper. Ved at bruge TRX’en bruger du hele kroppen og du træner dermed styrke, mobilitet, balance og fleksibilitet i alle øvelser. Det er funktionel træning, og det er jeg en kæmpe fan af! Jeg elsker, når man kan mærke, at man er blevet stærkere, når man bruger kroppen i helt almindelige dagligdags bevægelser- og aktiviteter. 

Yderligere adskiller TRX træning sig markant fra traditionel, tung styrketræning med masser af vægtskiver. Det er “blot” ens egen kropsvægt, der agerer belastning, og det er derfor nemmere at justere og tilpasse belastningen i modsætning til vægtskiverne. I forbindelse med dette synes jeg, at en kæmpe fordel ved TRX træning er minimering af skader. Tung styrketræning kræver vanvittig god teknik og kendskab, for at det ikke går galt, og det er de færreste, der kan sige sig fri for skader i den forbindelse! Ved at træne med TRX’en minimerer du denne risiko, da de tunge vægtskiver udelades.

foto 2-7Med TRX’en kan du som sagt træne hele kroppen, men der hvor jeg synes, at den er MEGET bedre end alternative træningsformer er til træning af maven. For det første, kan man lave nogle meget effektive maveøvelser, og man slipper derfor for den uendelige række af kedelige situps og lignende. Og for det andet så involveres mave-muskulaturen i samtlige øvelser, når man bruger TRX’en. Så når du træner bryst, så træner du også samtidig din mave. Det er da win-win!

 

TRX’en som en fast del af sommerferie-bagagen

Jfoto-9eg har testet TRX’en gennem hele sommeren, og den er blevet brugt flittigt på terrassen og stranden i Grækenland, i mine forældres have, i min egen gårdhave og hos venner og veninder.

Jeg er virkelig begejstret for TRX’en! Jeg synes, at det er genialt, at jeg kan træne ALLE steder, og sammen med mennesker, som jeg normalt ikke træner med i fitnesscenteret. Jeg har allerede tilføjet en TRX på min ønskeliste!

En TRX Suspension Trainer koster 1795 kr. og forhandles hos activeaid

TRX venligst udlånt af Active Aid

0 Flares Facebook 0 Twitter 0 Google+ 0 LinkedIn 0 Email -- 0 Flares ×
Anne-Ditte Termannsen

Om: Anne-Ditte Termannsen

Anne-Ditte er cand.scient i Human Ernæring fra Københavns Universitet. Følg Anne-Ditte på Instagram her

En kommentar til: “Anmeldelse: TRX Suspension Trainer

  1. […] har i løbet af sommeren været igang med TRX-træningen (læs mit blogindlæg her), og det er virkelig god og samtidig sjov træning. Jeg fik inspiration til nye øvelser, og lærte […]

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

Disse HTML koder og attributter er tilladte:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>