Rodfrugtechips

0 Flares 0 Flares ×

Denne variation af chips er 100 % sunde. Det er nemlig ren og skær grove grøntsager uden fedtstof. De kan bruges som en snack, men de kan også serveres som en del af et aftensmadmåltid.

 

Ingredienser til 1 skål

  • 2 gulerødder
  • 2 rødbeder
  • 2 pastinakker
  • Lidt salt

 

Fremgangsmåde

Skræl rodfrugterne og skær enderne af. Fortsæt med at skrælle tynde skiver af. Fordel dem på 2 bageplader med bagepapir og drys med salt (gerne friskkværnet salt). Bag dem i ovnen i 45 minutter ved 160 grader eller til de er sprøde.

Det kan være en god ide at røre lidt rundt under bagningen, så alle rodfrugterne bliver sprøde (det er ret nemt at se).

 

Tip 

Alle rodfrugter kan bruges, fx persillerod og knoldselleri.

0 Flares Facebook 0 Twitter 0 Google+ 0 LinkedIn 0 Email -- 0 Flares ×
Anne-Ditte Termannsen

Om: Anne-Ditte Termannsen

Anne-Ditte er cand.scient i Human Ernæring fra Københavns Universitet. Følg Anne-Ditte på Instagram her

En kommentar til: “Rodfrugtechips

  1. Mmh jeg elsker rodfrugtschips! og de her ser lækre ud ;)
    – Anna
    anna-mad.dk

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

Disse HTML koder og attributter er tilladte:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>