Rødbede pandebrød

0 Flares 0 Flares ×

Disse enkle pandebrød er fyldt med grøntsager og kostfibre. Det giver fylde i maven og lang mæthed. Pandebrødene er meget velegnede som tilbehør til aftensmad, som en del af en frokost eller et hurtigt mellemmåltid på farten. For vegetarer og grønt-elskende gør opskriften sig super som “rødbedebøf”. Vælg selv, hvordan du vil have din “ration rødbede”. 

 

Ingredienser til 6 pandebrød

  • 250 gram rødbede
  • 100 gram gulerod eller andre rodfrugter (pastinak, persillerod, jordskokker, knoldselleri)
  • 2 æg
  • 4 spsk. HUSK fibre
  • 1/2 bundt friskhakkede krydderurter, fx persille, basilikum, rosmarin eller timian
  • Salt

 

Fremgangsmåde

Skræl rødbede og gulerod. Riv dem groft. Bland dem sammen med æg, HUSK og salt og peber.

Brug en spiseske til at sætte brødene på en varm pande (middel varme). Hvis du har en god pande er det ikke nødvendigt at bruge olie. Vend pandebrødene, når de har fået en fin brun farve.

 

Tip

Du kan også komme dejen i en brødform og bage et helt brød i stedet for. Bag det ved 200 grader i cirka 30 minutter eller til at det er fast i konsistens (se billede nedenfor).

2014-05-07 08.41.13

0 Flares Facebook 0 Twitter 0 Google+ 0 LinkedIn 0 Email -- 0 Flares ×
Anne-Ditte Termannsen

Om: Anne-Ditte Termannsen

Anne-Ditte er cand.scient i Human Ernæring fra Københavns Universitet. Følg Anne-Ditte på Instagram her

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

Disse HTML koder og attributter er tilladte:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>