Sund ris a la mande

0 Flares 0 Flares ×

Jeg elsker ris a la mande, og med denne opskrift kan jeg få det hver eneste morgen med den bedste samvittighed. Den er smækfyldt af proteiner, calcium, vitaminer og mineraler, da jeg kombinerer mejeriprodukter med højt proteinindhold, sunde fedtkilder og frugt.

 

Ingredienser til 1 person

  • 2 spsk skyr
  • 2 spsk hytteost
  • Lidt vaniljepulver (kan købes i fx føtex, ellers kan vaniljesukker også bruges)
  • Et par dråber flydende sødemiddel
  • 10-15 hakkede mandler
  • Frugt

 

Fremgangsmåde
Bland skyr, hytteost, vaniljepulver og flydende sødemiddel. De hakkede mandler kan enten kommes i blandingen eller som topping. Pynt med frugt. Se forslag nedenfor: 

… Den helt traditionelle ris a la mande med bær, der er kogt op med lidt flydende sødemiddel og toppet med hakkede mandler:

2013-11-14 21.21.25

… med figner og hakkede mandler:

IMG_4702

… med æblemos og kokosmel:

2013-11-14 21.22.34

… med æblemos, sharonfrugt/kakifrugt og hakkede hasselnødder:

Skærmbillede 2014-11-25 kl. 14.13.58

 

 

0 Flares Facebook 0 Twitter 0 Google+ 0 LinkedIn 0 Email -- 0 Flares ×
Anne-Ditte Termannsen

Om: Anne-Ditte Termannsen

Anne-Ditte er cand.scient i Human Ernæring fra Københavns Universitet. Følg Anne-Ditte på Instagram her

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

Disse HTML koder og attributter er tilladte:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>